Aktualności
Informacje dla świadczeniodawców
05.03.2015
Komunikat dotyczący rejestracji pacjentów
W związku z docierającymi licznymi sygnałami o nieprawidłowościach w zakresie przyjęć pacjentów przez niektórych świadczeniodawców Świętokrzyski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia przypomina i prosi o przestrzeganie zasad obowiązujących w tym zakresie:
- Placówka działająca na podstawie umowy z Funduszem zobowiązana jest zapewnić bieżącą rejestrację pacjentów w godzinach jej pracy, na podstawie zgłoszenia: osobistego, telefonicznego lub za pośrednictwem osoby trzeciej. Wyznaczanie terminów zapisywania pacjentów na listę oczekujących jest niedopuszczalne i niezgodne z obowiązującymi regulacjami.
- W przypadkach nagłych świadczenia udzielane są niezwłocznie, z pominięciem kolejki.
- Jeśli świadczenie nie może być wykonane w dniu rejestracji, pacjent jest wpisywany (za jego zgodą) na listę oczekujących i otrzymuje informację o wyznaczonym terminie udzielenia świadczenia.
Nie jest możliwa odmowa wpisania świadczeniobiorcy na listę oczekujących w dniu jego zgłoszenia bez wskazania przyczyny.
- W zależności od względów medycznych pacjent zostaje wpisany na listę oczekujących z kategorią „przypadek pilny” lub „przypadek stabilny”.
- Świadczeniobiorcom pozostającym w trybie leczenia planowego (tj. odbywającym kolejną wizytę kontrolną w cyklu leczenia) należy wyznaczyć następny termin w czasie danej wizyty.
Świadczenia udzielane pacjentom objętym planem leczenia nie są brane pod uwagę przy statystykach z list oczekujących.
- W przypadku wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili ustalania terminu udzielenia świadczenia, a które uniemożliwiają jego dotrzymanie, należy poinformować pacjenta w każdy dostępny sposób ( np. telefonicznie, sms –em) o zmianie terminu.
Niestosowanie się do przepisów będzie skutkować wyciąganiem konsekwencji określonych w umowach o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej
Rzecznik Prasowy